Nejnovější příspěvek

CROATIA - THE END



Ahojte,
je to sice s velkým zpožděním, jelikož jsem začínala v nové práci a musela jsem si prostě zvyknout na nový režim. Ale i když jsem dlouho přemýšlela jestli vám tento článek ještě vůbec psát, koukla jsem se z okna a viděla to hnusné sychravé počasí, tak jsem si řekla, že si ráda zavzpomínám na dovolenou, na moře, kde bylo krásně, na nejúžasnější zmrzlinu a pod.. fotky už mám upravené opravdu dlouho a poznámky k článku mám taktéž.


Začal nám 5tý den dovolené, a my se rozhodli vyrazit jen na druhý břeh. Chtěli jsme jet na jeden Ostrov, ale během noci vystoupala cena nějak záhadně z 50 kun na osobu na 100 kun. Což se nám opravdu za 5 minut cesty na lodi nechtělo dávat. A tak jsme sedli na trajekt a pluli do protějšího přístavu. Kolem hlavní cesty bylo spousty obchůdků a oproti Korčule, tady umělo spousty Chorvatů česky. Šli jsme opravdu docela dlouho, jelikož pláže, které stály za to na ně jít, byly plné, jelikož byly vždy před nějakým hotelem. Došli jsme na pláž, kde bylo spoustu ježků, ale dalo se tam skvěle potápět. Musela jsem si dávat velký pozor, protože 1m od břehu byla hloubka 3m, ale 10m od břehu byla hloubka 1m. Bylo to tam opravdu skalnaté a krásné, ale z mola by jste rozhodně skákat nemohli, možná tak leda na nějakého ježka a to opravdu nechcete :D. 
Ikdyž výhled a moře bylo krásné, pamatuju si, že z pláže ostatní nadšení nebyli, já jsem si prostě jen užívala to, že na nějaké jsem, a teď to cítím stejně, nevím co bych dala za to abych se tam vrátila. :)


Outfit:
Overal: Tally Weijl
Pantofle: Nomadic State of Mind
Kabelka: Michael Kors
Klobouk: Tonak



Všude mě doprovázel můj nádherný nový klobouk z Tonaku, který byl můj nejlepší kamarád, když takhle prahlo Slunce.










 Po celém dni potápění, jsme se po cestě zpátky na trajekt stavili v jednom baru. Vypadal opravdu skvěle, co se týkalo designu a obsluha byla taky výborná. Pán byl veselá kopa a vždy když nás obsloužil, spěchal si sednout zpátky ke stolu za svými přáteli. To se musí chorvatům nechat, nikdy nikam nespěchají a užívají si život i v práci. Co je ale hlavní, v tomto baru jsem objevila cosmopolitan za 45kun! Což byla v okoli nejlepší cena, na Korčule chtěli za cosmo tolik co za večeři, což bylo 100 kun cca. No ikdyž to pořád nebylo málo, mě to rozhodně stačilo, protože dovolená bez cosmopolitanu není prostě dovolená. Tak jsem si pila svůj cosmopolitan a jen užívala ten nádherný výhled na moře. Bylo to krásné zakončení dne, protože ať už snídáte, obědváte nebo pijete kafe v kavárně, pokud máte nádherný výhled a dobré pití či jídlo, nemáte si na co stěžovat.





Po přijezdu trajektem do Korčuly jsme se samožřejmě stavili v kavárně KIWI kde jsem si klasicky dala zmrzlinu - dark chocolate <3



Náš předposlední den jsme se jeli podívat na nejpopulárnější pláž: Pupnatská Luka. V Korčule tvrdí, že je nejkrásnější a i když opravdu byla krásná. Já mám radši více ty přírodní a proto Lumbarda u mě naprosto zvítězila. I když mám ráda ticho a klid, na Lumbardě jak ty vlny házely a moře šumělo, byl milionkrát krásnější pohled a zážitek než v zálivu, kde po vás ani pes neštěkne. 




Na druhou stranu jsem si s sebou vzala knížku: Do vody, kterou jsem měla v plánu už dlouho přečíst, ale nechala jsem si jí až na dovolenou, kde budu mít klid a čas. Do knížky jsem se nezačetla úplně hned, ale vždy čtu 50 stránek a pokud mě kniha ani tak nezaujme odložím ji. (zatím se mi to teda nestalo, díky bohu) Naštěstí jsem se do knížky šíleně zabrala, že jsem nepostřehla, že nám začalo zapadat slunko, a že už vyrazíme zpět na hotel. Nemám žánr knížek, které čtu, čtu většinou vše co mi někdo doporučí nebo co mi pošle moje teta. Nikdy mě žádná knížka, kterou mi doporučila nezklamala, právě naopak. Ale i když kniha Do vody můj doušek úplně nebyla, zamilovala jsem si ji.
Mám ráda když mě knížky překvapí, když nad nimi musí člověk přemýšlet a není to úplně rychlé čtení a hlavně když je psaná jinak než ostatní. Proto tuto knihu opravdu doporučuji. Ale teď zpět k moři.





 Nechci tady toho moc psát, chci jen ukázat místa, která prostě stojí za to vidět, a já jsem opravdu ráda, že jsem tam byla.

Outfit:
Croptop: Bershka
Cullotte kalhoty: Pull&Bear
Pantofle: Nomadic State of Mind
Sluneční brýle: Zara








Když jsme se vrátili z pláže, před tím než jsme se vydali na Morešku (tradiční "tanec" na Korčule) Zašli jsme si na večeři, kde jsem si dala klasicky pizzu. Nic moc na výběr nebylo, buď pizzu nebo těstoviny nebo ryby a mořské plody, které nejím. Pizza byla výborná, ale asi když jsem měla snězenou půlku, na celém ostrově vypadl proud. Bylo to poprvé co vypadl někde proud a já nebyla uvnitř. Musím říct, že je to opravdu zvláštní pocit, když slyšíte jak z ulic něco šustí a pod. Co byla ale třešinka na dortu, v nějakém obchodu se spustilo poplašné zařízení, které houkalo jako siréna 15 minut v kuse. Umíte si to představit? Mám to i natočené, ale myslím že pro představu vám stačí siréna z auta když se mu tam chce někdo vloupat. Tohle jsme poslouchali 15 minut. Když potom přišla majitelka obchodu a ten randál vypnula, neumíte si představit ten jásot a potlesk od všech lidí z restaurace co jedli venku. :D 

Po vypnutí sirény, si lae větší romantiku neumíte představit. Seděli jsme v jedné těch rozkošných uliček, všude tma, hořely jen svíčky na každé, ze stolů nad Váma jste konečně viděli hvězdy na obloze. Zní to kýčovitě já vím, ale k tomu městu to prostě bylo kouzelné. Když jsme šli na Morešku a čekali jestli se povede zapnout proud, bohužel nám oznámili, že se musí přesunout na zítra, jelikož proud vypadl znova. U odchodu se pro naše štěstí zapla a představení se tedy konalo. Sice bylo s hodinovým zpožděním, ale říkám vám, že se vyplatilo počkat. Hrozně mě mrzí, že nemám z Morešky žádné fotografie, ale chtěla jsem si to pořádně užít. Pokud někdo někdy na Korčulu pojedete, Morešku stoprocentně zařaďte do svého programu.


A už se tu blížil poslední den, kdy jsem si s Petrem vyšli na vyhlídku, kde nebudu lhát se nedalo dostat jen tak. Širší lidi měli už problém, schodiště bylo totiž opravdu dost úzké a rychle stoupalo. Na vyhlídce to nebylo o moc lepší. Bylo tam malinko místa, ale ten výhled... Ten výhled za to stoprocentně stál. Poslední den jsme měli v plánu opět na Lumbardu. za těmi krásnými vlnami, ale nakonec jsme se rozhodli, že si uděláme spíše pohodový den, že se projdeme ještě po Korčule, zajdeme si někam na dobrý oběd, dáme naší oblíbenou zmrzlinu a  vyvalíme se na pláži někde tady blízko. Nakonec jsme se zašli kouknout na bazén vedle do hotelu, kde jsme měli povolený příštup, jak už jsem v minulém článku psala.






Ten Petrův ksicht za tou knížkou.. :DD No tenhle den se mi ji povedlo dočíst. Takže jsem jí přečetla za dva dny, potřebovala bych knížku co mi vydrží aspoň týden, nevím jak vy, ale já když se začtu do knížky, tak nědělám nic jiného, než že jí musím dočíst a čtu jí v každé volné chvíli.


 A už tady byla cesta návratu, s Korčulou jsme se řádně rozloučili a mě tady čekal další let letadlem. (FUJ) I když byl nádherný výhled, protože tentokrát bylo krásné počasí když jsme odjížděli, stejně mi Petr zase musel koupit panáka na uklidněnou, protože lidičky toto není vůbec nic pro mě. Miluju to a zároveň nenávidím.
A myslím si, že s tím už asi nikdy nic nenadělám, prostě mi vadí ten pocit, že pode mnou je několik Km prázdna.



POhodlný outfit do letadla:
Mikina: Zara
Cullotte kalhoty: Zara
Tenisky: Bershka


K naší dovolené je to vše, doufám, že jste se se mnou vrátili aspoň trochu do teplých dnů, když je venku takhle. Děkuji a příště se můžete těšit na článek o Top produktech na bělení zubů, čištění pleti a pod.. <3

Žádné komentáře